Thaiföld. Mit érdemes megnézni? Állj meg: Ayutthaya és a majmok városa

A szünet után meghívlak benneteket a thaiföldi utunkról szóló beszámoló következő részéhez. Az első néhány nap a színes Bangkokban észak felé tartunk. Következő megállónk két város: Ayutthaya, Thaiföld egykori fővárosa és Lop Buri, más néven a festői majmok városa..

Lásd még: → Thaiföld. Mit érdemes megnézni? Megálló: Bangkok.

Amíg Ayutthaya a kezdetektől fogva benne volt az utazási tervünkben, eleinte nem terveztük meglátogatni a közeli Lop Burit. Szeretem azonban azokat a pillanatokat, amikor engedünk a pillanatnak, és úgy döntünk, hogy továbblépünk, kényelmesen figyelmen kívül hagyva korábbi terveinket. De csak finoman;). Mindkét város egy nap alatt meglátogatható, és könnyedén eljuthat oda vonattal Bangkokból. Összegyűjtök és leírok minden technikai információt, ma gyakorlatilag el akarom vinni Önt ezekre a lenyűgöző, bár teljesen más helyekre.

Ayutthaya

Ajutthaya (Ajutthaya) Bangkoktól kb. 80 km-re északra található város. Thaiföld egykori fővárosa, amelyet mindenképpen érdemes meglátogatni az ősi templomok és paloták komplexumai miatt. Részletes információk megtalálhatók az egyes útmutatókban, kiegészítem néhány olyan gyakorlati információval, amely még a legjobb útmutatóban sem található meg.

Mint említettem, Bangkokból Ayutthaya-ba vonattal lehet eljutni, és ez a legolcsóbb és legkényelmesebb közlekedési lehetőség. Az út körülbelül másfél órát vesz igénybe, és akár egy 3. osztályú vonaton is elköltheti. Semmi szörnyű, olyan színvonal, mint a Mazowiecka Railway :). Természetesen mehetsz oda-vissza, számunkra Ayutthaya (majd Lop Buri) északabbra vezető úton, Chiang Mai városába állt meg. Ezért reggel a csomagjainkkal hagytuk el Bangkokot. Ayutthayában a csomagokat az állomáson hagytuk a raktárban, és városnézésre mentünk. Úgy terveztük, hogy az egész napot Ayutthayában töltjük, estére pedig már vásároltunk jegyet Chiang Mai-ba. A legtöbb útmutató Ayutthayát egész napos városnéző látványosságként írja le. Ezzel nem értek egyet, a fele több, mint elég. Igaz, hogy a városban sokkal több templomkomplexum romja van, mint a legnépszerűbb 6–10, de lefogadhatom, hogy a legnagyobbak felkeresése után nem lesz kedve megenni a többit. Kivéve, ha ön keményen rajongója és ismerője a thaiföldi kultúrának és vallásnak.

Valójában Ayutthaya látogatása 4 órát vett igénybe, utána fél napig várakoztunk a vonaton alapjáraton az állomáson. Nincs értelme igaz? Indulás előtt olvastam egy kicsit Lop Buri városáról, megoszlottak a vélemények arról, hogy érdemes-e ellátogatni. Mivel azonban amúgy is volt időnk, úgy döntöttünk, hogy oda megyünk. Rövid, de eredményes megbeszélések után az állomásvezetővel (egy idős, egyenruhás, sok díszítéssel rendelkező ember - lenyűgöző volt :)) sikerült átírnunk a jegyet, hogy ingyen mehessünk Lop Buriba, majd vonattal mentünk Chiang Mai-ba. Ennyit nyerni :).

Miután leszállt a vonatról, Ayutthaya kétféle módon látogatható. Bérelhet kerékpárt vagy tuk-tukot sofőrrel. Őszintén szólva nem ajánlom a kerékpárokat, bár mindenképpen olcsóbb megoldás. Prózai okból. Végül is Thaiföldön szoktunk akkor járni, amikor elég meleg van, nem? Párás is. És a templomromok különféle komplexumai közötti távolság egyáltalán nem kicsi, és az út néha felfelé vezet. Rengeteg tuk-tuk található a vasútállomáson, van hivatalos árlista is. 3-4 órás városnézésért, amelynek során a sofőr a legnagyobb (és legszebb) romokhoz visz, 900 bahtot fizet. Lehet alkudni, bár nem hajlandók csökkenteni őket. Alternatív megoldásként az útvonal lerövidíthető. Minden komplexumnak körülbelül 15-20 perc áll rendelkezésére a felfedezéshez, majd a következőig. A legtöbb templomba a belépés fizetett, az árak személyenként 30-50 baht (3-5 zloty) között mozognak, és néha ingyenes.

Igaz, hogy ezek a romok gyönyörűek. Van, aki zsúfoltabb, van, akinek kevésbé. Mindegy, nézze meg maga

Egy gyakorlati megjegyzés. Néhány templom meglátogatása után mindenképp enni akar :). Úgy éreztük. Az egyik útikönyvben, amelyet elutazásom előtt olvastam, azt írták, hogy a legjobb, ha a tuk-tuk sofőrtől kérnek éttermi ajánlást, mert nagy valószínűséggel egyszerűen a házias vacsorára hajtja feleségét, olcsó és finom. Nos, azt hiszem, a sofőrünk legény volt

Egy szörnyű, légkondicionált európai stílusú étterembe vitt minket, ahol az ételek kétszer olyan drágák voltak, mint a szokásosak, és sajnos nem túl jóak. Nos, nyilván néha üt, néha nem.

Majmok városa

Mint említettem, a majmok városa néven ismert Lop Buriról különféle véleményeket olvastam. Hogy érdemes meglátogatni és hogy nem az. A dominánsak az voltak, hogy kicsi, piszkos és csúnya, és a majmok megharapnak, és veszettséget kapsz :). Úgy döntöttünk, hogy személyesen ellenőrizzük. Késő délután érkeztünk a városba, és az állomásról úgy döntöttünk, hogy közvetlenül a Majom templomhoz megyünk.

Előtte azonban a templomból .. Írnom kell valamit a thai emberekről

Legtöbben vallják a buddhizmust, amely magában foglalja a mások segítésének kötelezettségét is. Annyira meggyökeresedett, hogy a legtöbb esetben segítséget kérve vagy akár kérés nélkül is megtalál egy segítő kezet. Tehát, amikor elhagytuk a vasútállomást, és csomagjainkat a váróban hagytuk, útbaigazítást kértünk. Tudtam, hogy az állomástól körülbelül 200 méterre van a templom. Csak azt nem tudtam, hogy jobbra vagy balra. És az édes úr az állomáson világosan mondta balra. Hosszú utat tettünk meg, mire rájöttünk, valahol a mezőn, hogy a kedves úrnak valószínűleg fogalma sincs, mit mondjon nekünk, ezért lőtt. És hiányzott, látszólag. Visszafordultunk az állomásra, másik irányba mentünk, majmokat kerestünk. És semmi.

És akkor hirtelen megláttuk őket. Az egész csorda. Egy egész csomag. Valójában az egész banda várja a vacsorát, amelyet az idős hölgy nyilvánvalóan hozott nekik. Lengyelországban macskákat etetnek, Thaiföldön majmokat :).

A Majomtemplom valóban a Majomtemplom, amelynek bejáratát két hatalmas, borzalmas csúnya emlékmű védi :). Állítólag majmok százai élnek a templomban és környékén, gyakorlatilag uralják a környéket. Piszkosak, lopnak és minden oszlopon, járdaszélen és minden lehetséges helyen ülnek.

A környező épületek üresnek tűnnek, és a földszinti kocsmák összefonódnak feszültség alatt álló vezetékekkel. És így az ember együtt él az unokatestvéreivel. És maguk a majmok? Aranyosak, erősek, és az étel megszerzéséhez leveszik a hátizsákot, a póló alatt érzik magukat és a hajukat tépik. Nehéz. Így fantasztikus élmény volt etetni és fényképezni őket. A templomban 20 bahtért (HUF 2) vásárolhat egy zsák ételt, és majmok tucatjai ragadják meg őket. Szóval jól éreztük magunkat, nézegettük és fényképeztük a majmokat alkonyatig.

Sötétedés után fáradtan tértünk vissza az állomásra, hogy megvárjuk éjszakai vonatunkat az ország másik végébe. Közben csatlakozott hozzánk egy buddhista szerzetes, aki thai gyógyszerekkel próbálta meggyógyítani az enyhén megfázott MM-t. És négy táskája volt tele ezekkel a gyógyszerekkel! Nos, ez egy történet a történet következő részéhez

***

Ha tetszett ez a szöveg, kérjük, maradjon kapcsolatban:

→ Iratkozzon fel a Simplicite Newsletter-re. Nyerni fog, többek között elsőbbségi hozzáférés az új szövegekhez, mielőtt azok megjelennek a blogon.

→ Tetszik a Facebook rajongói oldalán vagy a Bloglovin profiljában. Folyamatosan hozzáférhet az összes hírhez.

→ Az Instagramon is követheti a Simplicite-et. Sokat talál a jelenlegi életemből és sok képet a kávéból;).

Vigyázzon a biztonságra. Mielőtt nyaralna, ne feledje a biztosításokat.