Portugália 2. napja. Lisszabon és környéke folytatódott. Mit érdemes megnézni?

Ma van a második és az utolsó nap, amikor autóval rendelkezünk, így minden további nélkül elindultunk az útra, vagyis. először meg kell néznem a térképet, majd a térképet a Google Maps-en, majd meg kell fontolnom, hogy valóban tudom-e, hogy milyen irányba, mert a pilóta megtisztelő szerepét töltöm be autós utaink során. Rendkívül megterhelő, de ha én lennék a sofőr, félelmemben haltam volna meg, különösen miután azt olvastam, hogy Portugáliában a legmagasabb a halálos kimenetelű autóbalesetek aránya Európában. Serene mi?

De élünk. Anya, ha ezt olvasod, életben vagyunk! A második napon az utunk így nézett ki: Lisszabon - Palmela - Azeitao - Bacalhoa - Setubal - Sierra da Arrabida hegység - Lisszabon.

Lásd még: Beszámoló az első portugál napról, amelynek során ellátogattunk Sintrába, Cabo da Rocába és a környező területre.

Palmel

Egy aprócska város várral. Tényleg nem éri meg a leírást és nem éri meg a fotókat. Ezt hagyjuk ki, kérem, időpazarlás volt. Csak krónikás kötelességként említem, és tanácsot adok ellene, ha valaki oda akar menni. Hidd el, nem éri meg.

Az egyetlen hűvös pillanat az volt, amikor láttuk, hogy egy kutya ugrik ki a várfalak közül a megfigyelő udvarról. A család (kutyatulajdonosok, rajtunk kívül csak látogatók) pánikba esik. A lánya sír, a fiú sikít, az apa elkapja a másik kutyát, és az anya? Anya sztoikusan fényképez egy táblagéppel, teljesen figyelmen kívül hagyva a lázas gyerekeket. Szerencsére a fal mögötti ereszkedés meglehetősen szelídnek bizonyult, és a kutya ugyanolyan sztoikus nyugalommal, mint úrnője, halmot készített :).

Azeitao és Bacalhoa

Két, megfelelően összekapcsolt város. Az egész régió híres szőlőültetvényeiről, ragyogó boráról és sajtjáról. Ezenkívül az Azulejos gyár állítólag Azeitaóban található. Nyilván azért, mert általában elég nagy hibát követtünk el. Vasárnap városnézésre indultunk. A vasárnap pedig, mint köztudott, kivételesen jó nap a kikapcsolódásra. Röviden: megcsókoltuk az ajtó kilincsét. A Quinta da Bacalhoa, amelyet a 15. század első felében a legszebb portugál ingatlannak tartanak, és a híres portugál csempék gyára bezártnak bizonyult. Kár, hogy veszteségük van. Vigasztalásképpen lefényképeztem magam kék kutyával, megnéztem egy több mint 2300 éves olajfát, és egy gyönyörű kávézóban kávézgattam. Véletlenül belebotlottunk az Azeitao vasárnapi antikváriumába is, ahol rendkívül kedvező áron vettem egy porcelán kávésbögrét, bátorítva, hogy az alján gyári bélyegző van. Igazam volt! A kupa a híres Real Fabrica de Loica Sacavem-től származik, amelyet 1983-ban zártak be. Szeretem az ilyen leleteket 4 euróért!

Mi van a kék műanyag bor kutyában? Nem tudom, de aranyosnak tűnik.

Az utolsó vacsora elég fáradt, de képzelje el ezt a gyönyörű fakeretet, sokkal kortársabb képpel, például fekete-fehér alkotással. Csoda!

Vintage bőrönd - kötelező az utazóknak, vagy inkább az utazók otthonának.

Álomszerű láda csak 75 euróért.

Setubal

A stratégiai szempontból fontos kikötővel rendelkező Setubal kisváros a régió kulináris fővárosa. Látnivalóként említik a helyi flamingó- és delfin-telepeket. De először az első. Vacsora. Végigmentünk a kikötői sétányon, és leesett az állam. Soha nem láttam még ilyen embertömegeket, akik sorban álltak volna az étteremben. Nem egy, hanem tíz. És minden sor. A Festival de Choco Frito-ról szóló plakátok. A fesztivál tiszta, a frito sült, de a csokoládé? A turisztikai információkból kiderült, hogy a csokó tintahal, és éppen arra a napra bukkantunk, amikor a sült tintahal napját helyben ünneplik. Nem szeretem a tintahalat. Más tenger gyümölcseit sem szeretem. Szerencsére MM osztja az ellenszenvemet a tenger gyümölcseivel szemben.

Kedves úr tájékoztatásban javasolta a Tasca da Fatinha éttermet is (amely kiejtésében nagyjából úgy hangzott, hogy "toszczka da fansza " - furcsa a portugál), amelyet generációk óta egy helyi halász család vezetett (igen, kiderült, hogy az abszolút a leghosszabb sor, ahová be lehet lépni! :) és utasította, merre kell menni a madarakat, köztük állítólag flamingókat is megfigyelni.

Először ebéd. A kocsma meglátogatása sok okból egyedülálló élmény volt. Az elején csodával határos módon beértünk néhány perc várakozás után a sorban, a pincér csodálatosan viharvert arccal és dús bajusszal (mintha reggel elkapná a halat, amelyet most szolgál :) :) kiabálta dos (kettő), MM gyorsan (és valószínűleg reflexszerűen) felemelte a kezét és ugyanabban a pillanatban egy asztalhoz ültünk. Rengeteg asztal, zsúfolt, vidám, jó ételszagú, a személyzet forró vízként nyüzsgött, számunkra érthetetlen mondatokat kiabálva. Magunkra maradtunk, de ez minket egyáltalán nem zavart :). Az étlapot trükkel kaptuk meg, kihasználva a pincér figyelmen kívül hagyásának pillanatát, aki a székre hagyta. Természetesen minden portugál nyelven van, ezért kétségbeesetten próbáltuk a beszélgetéseink segítségével kideríteni, hogy mi van. Mi választottuk, de amikor jött a pincér / halász, kiderült, hogy az általunk választott hal már elhagyta, így az idő nyomására lazacot rendeltünk, és én is rendeltem egy pohár de la casa bort. Klasszikusan az elején vajjal kenyeret és finom szardínia pasztát kaptunk, majd sült lazacot. Minden sült lazac királya volt, ragyogó, legfinomabb lazac az egész világon. Ezenkívül gyógynövényekben és fokhagymában sült újburgonya. A kulináris orgazmust minden időkben átéltük. Olyan éhesek voltunk, hogy nem sikerült képet készítenem. Vagyis lefényképeztem a lazacot, de majdnem megették. Rossz blogger vagyok :). Szót kell fogadnia érte. Pohár helyett kaptam egy egész korsó bort, ami finom volt és gyorsan belépett, aminek a részegség könnyű fázisa lett a vége (mert egy pohárral berúgok, és gazdasági fejem már ismert a társadalomban).

[szerkesztés: annak ellenére, hogy már visszaadtuk az autót, csak vonattal vagy busszal próbálunk eljutni ide Setubalba, csak azért, hogy vacsorát ejtsünk ebben a kocsmában - ez valószínűleg a legjobb ajánlás!]

Ebéd után flamingókat kerestünk. Ez a második próbálkozásom, egyszer már megpróbáltam Kubában, de nem találtam meg. Információi szerint arra a helyre érkeztünk, ahol lenyűgöző nyáj gyönyörű négy (mondjuk: négy) sirályt találtunk. Nos, még ittas állapotomban sem mondja meg senki, hogy flamingók.

Itt van az említett étterem. Fotó, miután az emberek elmentek.

4 sirályt jelentettem bizonyítékként.

Sierra da Arrabida-hegység

Kissé csalódottan, de kulinárisan elégedetten döntöttünk úgy, hogy a festői úton haladunk vissza a Sierra da Arrabida-hegységen át vezető festői úton, csodálva az út közbeni kilátásokat, és magasan a hegyekben (és néha közvetlenül az út mellett) található ferences kolostorhoz tartozó szerzeteseket. Jose Saramango portugál író állítólag erről az útról írt

az út tetejéről egy végtelen tengert lát a távolban és egy fehér szalagot, amely hallhatatlanul felvillan egy sziklás sziklát, amikor a távolság ellenére homokot és kavicsokat lát, mivel az óceán annyira átlátszó, az utazó szerint csak finom zene képes közvetíteni azt, amit a szem csak lát

". Nos, ez nem hatott meg annyira, és a szél hólyagosodott. Ez nem egyezik a lenyűgöző kilátással a Portugál Madeira-hegységre.

Most visszaadjuk az autónkat, és a következő néhány napra átállunk a metróra és a híres lisszaboni villamosokra. Maradjon velünk!

Vigyázzon a biztonságra. Mielőtt nyaralna, ne feledje a biztosításokat.