Párizs a hétvégére. Nagyon szubjektív útmutató

Hogyan lehet eljutni, hol lehet enni, mit érdemes és mit szabad kerülni, 48 óra Párizsban, a szerelem állítólag legszebb városában;). Az utolsó görög all-inclusive őrület után Ithacával a Peloponnészoszon "egyedül" mentünk Párizsba. Igaz, amit mondanak, Párizs nem tartozik a világ legolcsóbb helyei közé, de érdemes életében legalább egyszer ellátogatni akár 2 rövid, de nagyon intenzív napra is. Mint mindig, meghívlak a Nagyon Szubjektív Útmutatóba.

Mit csinálsz általában, ha rosszul érzed magad, szomorú vagy nem annyira? Mert az olcsó légitársaságok ajánlatait böngészem és akciókat keresek;). Tudom, hogy ez drága mód, hogy néha felvidítsd magad, de nekem az utazás megéri a nehezen megkeresett pénzem kiadását. Régóta vadászom Párizsra. Voltam egyszer Párizsban, még az egyetemen, az ún tudományos túra, de akkor kevés időm volt igazi párizsi élvezetekre. Mit? Csak az élvezetekről, az első tényekről.

Kezdünk egy maroknyi gyakorlati információval. Az árakat a szöveg végén adjuk meg.

Repülési

Míg a Gdańskból, Poznańból vagy Krakkóból Párizsba induló olcsó járatok árai valóban nagyon vonzóak lehetnek, Varsóból oda-vissza jegyet lehet kapni 300 HUF alatt, de általában drágább (a hideg hónapokat leszámítva, de nem szeretem milyen hideg van :)). Ezért amikor 300 HUF-re találtam jegyet, azonnal megvettem. A Wizzairben repültünk, amelynek tagadhatatlan előnye van (Okecie-ból repül), de mint kiderült, hátránya is van. Sokáig nem repültem a Wizzairrel, és nem tudtam, hogy ennek az ingyenes kézipoggyásznak most a kézitáska méretei vannak (!), És egy ilyen kis bőröndöt, amellyel általában repültem, most hívják nagy kézipoggyász, amelyért ezen az útvonalon 168 HUF-t kell fizetnie. Ez több mint egyirányú jegy, ezért úgy döntünk, hogy egy nagyon minimalista változatban csomagolunk :). A Wizzair, mint más fapados légitársaságok, a párizsi Beauvais repülőtérre repül, amely körülbelül 1 órányira van magától Párizstól.

PS Mint kiderült, az ilyen csomagolás nem jelent problémát, könnyen elférünk, még egy további lencsének is van helye :)

Helyi közlekedés

A szállodán kívül ennek az útnak a legnagyobb költsége a Beauvais repülőtérről induló buszjárat. A menettérti jegy ára személyenként 34 euró. Az összes legfontosabb információ arról, hogyan lehet eljutni a repülőtérről Párizsba és vissza, megtalálható a webhelyen található útmutatóban - nagyon hasznos (vannak térképek is).

Autókölcsönzés Párizsban való mozgáshoz nyilvánvaló okokból értelmetlen, továbbra is van tömegközlekedés és alternatív közlekedés. A metró gyakorlatilag mindenhova megy (5: 30-tól indul - fontos a korai indulásokhoz), és nagyon könnyű megtalálni a kapcsolatokat és maguknál az állomásoknál. Minden nagyon jól meg van jelölve. Egyetlen menetjegy 1,7 euróba kerül. Ez nem időjegy! Tehát napi néhány vagy egy tucat kirándulás a különféle párizsi látnivalókhoz kissé drága lehet. Alternatív megoldásként egy napijegy korlátlan számú utazással, fejenként 17 euró körüli áron, vagy 10 jegy csomag 14 euró körüli áron. Jól kell számolni, hogy ellenőrizze, mi a jövedelmezőbb. Vettünk 10 jegyet fejenként, és ez elég volt.

Első párizsi diáklátogatásom óta főleg a hihetetlen fájdalomra emlékszem a lábamban, mert mindenhova mentünk, hogy pénzt takarítsunk meg. Most már túl öreg vagyok az ilyen "attrakciókhoz", így az első napon biciklivel látogattunk Párizsba! Csodálatos emlékeim voltak arról, hogy biciklivel ellátogattam Barcelonába, és azt mondom, hogy ha lehetősége van kerékpárral felfedezni a várost, élvezze! Párizs kiterjedt Velib városi kerékpár-hálózattal rendelkezik, nincs szükség online regisztrációra. Elég, ha bármelyik állomáson veszünk jegyet, és felhasználjuk. Megjegyzés: a fizetésnek olyan hitelkártyának kell lennie, amelyen legalább 150 euróval rendelkeznie kell, amelyet letét blokkol (nyilván néha hosszú időbe telik a visszatérés), eddig 2 nap telt el, és még nincs feloldva ez az összeg. Az egyetlen kihívás, ami várhat, a baj a kerékpár visszaszállításával - a belvárosban sokáig szabad helyekkel rendelkező állomást kerestünk. Az egy napra szóló jegy ára kerékpáronként 1,7 eur. Az első 30 perc. mindig ingyenes, ez idő alatt vissza kell adnia a biciklit, várjon 3 percet. és vegye be még 30 percig. stb. Ha ezt az időt túllépik, további 30 percet. 1 euróba, és további 2,5 euróba kerül. Érdemes tehát időben fizetni, de ez nehéz lehet, ha nincs szabad állomás. Az állomások 200 méterenként vannak, de néha nem nyilvánvaló helyeken, mindig van egy térkép az állomáson, a legközelebbi állomások megjelölésével (és az üres helyek számával).

Figyelmeztetni kell, hogy a kerékpárok meglehetősen nehézek, és az óvatlan vezetés tragédiával járhat. És tudom, mit mondok, a bizonyíték itt :).

Szálloda

Álmodtam egy airbn által bérelt lakást, ahol igazi párizsiaknak érezhetjük magunkat

Regisztráltam, 15 rendelkezésre állási kérdést küldtem és 15 elutasítást kaptam :(. Kiderült, hogy a korai kijelentkezési idő (5:00! Ezek az olcsó légitársaságok és a repülési idők

) miatt a legtöbben lemondanak rólunk. Nos, nehéz. Tehát a booking.com-on keresztül egy tisztességes standard szállodát választottam, hangulatosnak tűnve :). A kiválasztási kritérium a helyszín volt, a Porte Meillot metróállomáshoz közeli területet szerettem volna az 1-es számú sárga vonalon, ahonnan indul a reptéri transzferbusz. Hátránya a közös fürdőszoba (a folyosón) és az ár volt. Ráadásul finom francia stílusú reggeli, finom kávé és jó hajszárító, ami után a hajam nem úgy nézett ki, mint egy villamos uszkár. Egy ilyen részlet, és élvezi.

A szálloda tipikus panzió, valójában az volt a benyomásom, hogy otthon lakunk valakivel. Egy ilyen nagyon hangulatos házban, nagy fürdőszobával és konyhával, valamint a francia Elle új példányaival a komódon :).

Még soha nem láttam ennyi gyönyörű vintage bútorot egy helyen.

A szekrények és az ágy mögötti fal ugyanazzal az anyaggal vannak kárpitozva, amelyből a függönyök készülnek.

PS Nagyon szeretem a francia stílusú belső tereket! Emlékszel a portugál stílusú enteriőrökről szóló bejegyzésre? Azt hiszem, hasonlót fogok tenni a párizsi szalonokkal kapcsolatban, ezek egyedülállóak. Mit mondasz?

Étel

Nyilvánvaló, hogy egy igazi francia férfi 2 km-t gyalogolhat csak azért, hogy kenyeret vegyen a kedvenc pékségében. Nem vagyok annyira válogatós és nekem is a legközelebb tetszett :). Igazából kávéból, croissant-ból és bagettből élhetek. Különösen azért, mert a párizsi ételek valóban drágák, az ebéd 2 fő részére egy bisztróban kissé 30-40 euró, két bagett finom sajttal és lekvárral 7 euró :).

Olyan fotókat választottam, amelyeken kevésbé debil arcom van, mint ezen a fotón, ami már szenzációt keltett a Facebookon :).

Az unalom vége, állítólag az örömökről szólt

Még nem estem a fejemre, hogy leírjam neked a párizsi látnivalókat. Megtalálja őket minden blogban, minden útmutatóban, több száz webhelyen. De megvan a privát listám a párizsi örömökről. 2 nap alatt elkészül. Személyesen ellenőrzött :).

Párizsi örömök listája

(1) Sietetlen csésze kávé egy aranyos kávézóban az utca sarkán. Abszolút tennivaló Párizsban. Kifliért vagy sütiért.

(2) Kerékpározás vagy séta a Szajna körúton. A kocogó változatban - reggeli kocogás. A körutak jól fejlettek. Vannak szabadtéri edzőtermek, sporteszközök, pavilonok a munkához és kertek, ahol felfedeztem egy másik örömöt, mégpedig

(3) Délutáni alvás egy függőágyban a Szajna zöldövezetében.

(4) Művészeti alkotások megtekintése a Louvre-ban, amelyek nagyon tetszenek (nem feltétlenül a Mona Lisa).

(5) Finom, ropogós bagett a közeli Boulangerie-től reggelire, ebédre és vacsorára :).

(6) Gyönyörűen öltözött párizsiakat és párizsiakat figyelve a legegyszerűbb a metrón, vagy a Place Vendome és a Rue Cambon környékén, ahol a Chanel divatház található.

(7) Az Eiffel-toronyra néző szelfi a Trocadero kertből. Nagyon turista, de bármi :).

(8) Mozart Requiem-koncertje a Notre Dame-székesegyházban az őrült ólomüveg ablakok megtekintése közben. *

Amikor MM fényképezett rólam, párizsinak éreztem magam a divathét alatt, amely egyébként Párizsban zajlik. Azt hiszem, az utcán elhaladtam Scott Shuman mellett a The Sartorialist oldalán, de nem vagyok benne biztos

Kényelmesnek tűnnek, mi? Első pillantásra kényelmes. A másodiknál ​​kiderül, hogy az illesztések műanyagok és mindenhol bevágódnak. És akkor megszokja, és nem akar többé kelni :).

Nem értem a Mona Lisa jelenséget. Végül is a Louvre rendelkezik a világ legszebb ősi művészeti gyűjteményével! Ügyvédként látnom kellett a Hammurabi-kódexet, nőként pedig a görög szobrok formás fenekét;). Ehhez a kerámiához szeretem a kagylót, legyen az régi vagy új.

El kell ismernem, hogy gyönyörű díszletekből nem volt hiány. A Párizs utcában van valami, bár én továbbra is hűséges Barcelona rajongó vagyok.

Ezeket a pavilonokat órákra lehet foglalni, munkára és találkozókra. A Szajna sugárútjai szintén kiváló helyek a sportoláshoz. Sok ember futott, biciklizett, csoportos és egyéni gyakorlatot folytatott. Nagyszerű hangulat.

Az ördög benne van a részletekben, mi? :)

Szeretem az ólomüvegeket. Minél színesebb, annál jobb. És a Notre Dame-ban valószínűleg a legszebbek vannak. Kívülről sokkal jobban szeretem a Sacre Coeur-t Montmartre-ban.

A művészet sötét oldala a Louvre-ban;).

Bár az utcát árok és fekete balerinák uralják, valójában kevés olyan nőt láttam, aki úgy öltözött, ahogyan párizsi eleganciának hívjuk. De sokkal több nő fekete helyett sötétkéket visel.

* természetesen nem sikerült meghallgatnunk az esti koncertet, a jegyek már rég elkeltek. A koncert előtt azonban sikerült próbálni, és részleteket hallgatni. Különösen szeretem a Lacrimosát, nagyon személyes jelentése van számomra.

A végén hagytam ennek a 2 napos utazásnak a költségeit összefoglalóan. Hogy alakult, lásd alább (árak személyenként):

Repülés - 300 HUF.

Repülőtéri busz - körülbelül 140 HUF.

Hotel + reggeli  - 600 HUF. (2 éjszaka)

Metro + Velib - kb. 70 HUF.

Helyi kiadások * - körülbelül 300 HUF.

Összköltsége - körülbelül 1400 HUF.

* beleértve az egyéb ételeket, belépőjegyeket stb..

***

Ha tetszett ez a szöveg, kérjük, iratkozzon fel a Simplicite hírlevélre. A legmenőbb dolgokat megtalálhatja a rajongói oldalon a Facebookon és a Bloglovinban, valamint a konyhából származó Simplicite-et is az Instagram-on. Hamarosan találkozunk!

Vigyázzon a biztonságra. Mielőtt nyaralna, ne feledje a biztosításokat.