Korfu - A szubjektív útikalauz

→ Rendezni szeretné a szekrényét? Letöltés ingyenes SZEKRÉNYTERVEZŐ!

A nyaralási terveink nagyon spontának voltak. A tavalyihoz hasonlóan mindent több napra előre megterveztünk. Néhány nappal korfui indulásunk előtt fogalmunk sem volt, hogy ezúttal merre tartunk. Voltak görög szigetek, a Kanári-szigetek (talán legközelebb), Horvátország vagy Bulgária, ahol már háromszor jártam. Új irányt akartam, látni akartam egy másik országot és megismerni egy másik kultúrát. Korfuban esett - a Jón-tengeren található görög szigetecske, amelynek partjáról Albánia látható.

Szálloda

A Corfu Residence Hotelben szálltunk meg. Ez egy négycsillagos szálloda, amelyet a HolidayCheck nagyra értékelt. A szálloda vonzereje a fekvése, az erkélyről gyönyörű kilátás nyílik a Jón-tengerre. A szálloda egy kis medencével rendelkezik. Az All Inclusive lehetőséget választottuk, így nem kellett aggódnunk étkezés, vásárlás stb. Miatt. A szobák tágasak voltak, konyhasarokkal és fürdőszobával. Ami a normákat illeti, alacsonyabbak, mint Lengyelország, Németország vagy Spanyolország négycsillagos szállodáiban, bár nem panaszkodtunk. Mert minek panaszkodjunk, hiszen csodálatos időnk van, kilátások, amelyeket hiába kell keresni Lengyelországban, gyönyörű strandok. A görög siga-siga, vagy lassan-lassan átterjedt ránk is. Nagyon kellemes, nyugodt hetet töltöttünk itt. Pihentünk, olvastunk, sétáltunk és kihasználtuk a nap előnyeit, ami Lengyelországban ezen a nyáron nem sok (remélem, hogy még egyszer megváltozik).

Városnézés, autókölcsönzés, turisztikai attrakciók

Nem használtuk az iroda által szervezett opcionális kirándulásokat, mert be kell barangolni és olyan helyeket kell meglátogatni, amelyek nem mindig vonzóak. Legszívesebben egyedül, a saját ütemünkben keressük fel a környéket. Elveszítünk egy útmutatót, aki Korfu történetéről mesélne, de az információkat mindig google-ban tudjuk keresni.

Úgy döntöttünk, hogy bérelünk egy autót, és végigmegyünk a parton, néhány turisztikai látványosságnak elütve. A helyszínen autókölcsönzés költsége napi 80 Euro, hozzá kell adni az üzemanyag-feltöltést is, mert üres tartályt kapunk. Nem olcsó megoldás, de figyelembe véve az önállóan meglátogatható helyek számát és az emberek számát figyelembe véve előnyösebb, mint a szállodában utazni. A szigeten nagyon keskenyek és kanyargósak az utak, nem hiszem, hogy bátran mernék sofőrként menni, de egy ügyes sofőr számára nem okoznak problémát. Annak ellenére, hogy a sziget csak 64 km hosszú, legalább két órát vesz igénybe az egyik végétől a másikig vezető út.

Tartózkodásunk alatt szinte az egész keleti partot láthattuk. Korfu szigetének fővárosát látogattuk meg az új és a régi kikötővel, valamint a Szent-templomot. Spiridon a szent, a sziget védőszentjének mumifikált maradványaival. A turisták és a helyiek nagy sorai sorakoztak ott, hogy tisztelegjenek a szent előtt, aki megmentette a szigetet a pestistől, éhínségtől és a török ​​inváziótól a múltban. Évente háromszor van egy körmenet a városban az ő részvételével. Saint Spiridon körülbelül 348-ban halt meg, maradványai a mai napig nagyon jó állapotban vannak.

Korfu után itt az ideje a Kanoni-partnak, a Vlacherna kolostornak és az Egérszigetnek. Utóbbit alakja miatt nevezték el. Ez egy kis sziget, ahova motorcsónakkal lehet eljutni. Egy ilyen út költsége fejenként 2 Euro. Ugyanakkor valami más vonzza a helyet. A fent említett turisztikai látványosságok mellett található a korfui repülőtér kifutópályája. Az öblöt átszelő hídról figyelhetjük a fejünk fölött leszálló repülőgépet. A zümmögés és a zaj zavartalan, de a benyomást nehéz leírni.

Kanoniban érdemes egy pillanatra megállni és pihenni a part számos éttermében, hogy megcsodálhassa a tájat, valamint a felszálló és leszálló repülőgépeket..

Úgy döntöttünk, hogy eljutunk Korfu egyik nagyobb strandjára, amely a Kassiopi felé vezető úton volt, de két kisebb és nagyon bájos strandhoz is eljutott magában a városban. Visszatérve úgy döntöttünk, hogy eléri a Pantokrator-sziget legmagasabb csúcsát, amely 906 m tengerszint feletti magasságban van, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a környékre, valamint Albániára..

Időjárás, strandok, helyi finomságok

Korfuban magas a hőmérséklet, még júliusban és augusztusban is eléri a 40 fokot. Kevésbé észrevehetők a tengerparton, gyakran kellemes szellővel. A Jón-tenger vize kristálytiszta, a feneke még nagy mélységben is látható. A strandok és a vízbe ereszkedés sziklás, ezért érdemes úszócipőt és hálószőnyeget vagy napozóágyat viselni. A napra nyugágyakat és napernyőket lehet bérelni. Egy tétel költsége - 2,50 euró. A strandok kicsiek, de nagyon bájosak, sziklákkal körülvéve. Nagyon hasonló a horváthoz.

A szigeten olajfákkal, citrusokkal, szőlővel és szilvával találkozunk minden lépésnél. A görögdinnye annyira lédús és édes, hogy újra és újra megeheti őket. Érdemes kipróbálni a görög Ouzót vagy a citruslikőrt, az úgynevezett kumkvatákat, amelyek olyan apró narancsnak tűnnek, amelyek állítólag máshol nem érhetők el, mint Korfuban..

Korfu mindenekelőtt gyönyörű kilátással, kristályos strandokkal és sok zöldterülettel rendelkezik. Ez egy olyan hely, ahol szünetet tarthat és valóban elszakadhat a mindennapoktól. Sok lengyel látogatja meg a szigetet. A szállodában, ahol megszálltunk, a vendégek többsége Lengyelországból származott, még a lengyel nő is, aki 10 éve él Görögországban és maratonokat fut, a recepción dolgozott. A városnézés és a napozás szüneteiben biliárdoztunk és dartsoztunk, olvastunk és ami a legfontosabb offline állapotban töltöttük az időnket. Azon kívül, hogy fotókat tettem közzé az Instagram-on (nagyon sokan megjelentek), úgy döntöttem, hogy elszakadok az interneten, aminek köszönhetően igazán ellazultam.

Szeretem az utazást, és az az álmom, hogy lehetőség szerint gyakrabban utazzak. A Kanári-szigetek állandóan a fejemben van, de szeretnék valahová tovább menni - Maldív-szigetekre, Balira vagy az Egyesült Államokba. Egy biztos, hogy az utazások megnyitják látókörünket, és lehetővé teszik, hogy tágabb perspektívából lássuk a világot. Mondja el nekünk, mik az utazási álmai, mit érdemes felvenni a látnivalók listájára. Jártál Görögországban, esetleg valamelyik meglátogatta Korfut, és tud mondani még valamit a tartózkodásodról?

Feliratkozni Egy meghitt hírlevél és hozzáférést kap további anyagokhoz és tartalmakhoz.

Meghívlak a rajongói oldalamra is Facebook és Instagram, ahová különféle anekdotákat dobok be életemből és korábban publikálatlan fotókat :)