Hogyan szervezzünk nyaralást Horvátországban?

→ Rendezni szeretné a szekrényét? Letöltés ingyenes SZEKRÉNYTERVEZŐ!

Horvátországi tartózkodásom alatt rengeteg kérdést tett fel nekem az utazás megszervezésével kapcsolatban. Úgy döntöttem, hogy az összes releváns információt egy bejegyzésben gyűjtem össze, hogy ha horvátországi utat tervez, kihasználhatja tapasztalataimat. Most hivatalosan kijelenthetem, hogy a horvátországi nyaralásom az egyik legsikeresebb volt életemben, és a sportnak köszönhetően a világ egy részét meglátogattam. Még Dél-Korea is. és Argentína nem tett olyan benyomást rám.

Szállítás Horvátországba

Általában utazási irodák által szervezett utakat használtunk, a last minute ajánlatok annyira vonzóak, hogy soha nem éreztem szükségét, hogy egyedül szervezzek egy utazást. Ez az idő azonban más volt. Hosszabb ideig akartam elmenni. Egy hét, ha szeretnénk városnézni, határozottan túl rövid. A helyszínen kötelező autó. Igen, autót lehet bérelni a repülőtéren, de a főszezonban Horvátországba induló járatok nagyon drágák, és az utazási irodák ajánlatai nem túl vonzóak. Emellett sok barátom Horvátországba megy autóval, és ezt az indulási formát én is ajánlottam. Tehát az autót választottuk, de hogy kényelmesebb legyen, két napra elosztottuk az útvonalat. Ez szerintem nagyszerű döntés volt, tekintve azt a tényt, hogy Horvátország központját választottuk célállomásként, amely majdnem 1700 kilométerre volt, vagyis körülbelül 20 óra autóval!

Az egyik napról a másikra várva várt pihenő volt az egész család számára. Horvátország felé tartva megálltunk éjszakázni Ausztriában Bécs közelében, vissza a Cseh Köztársaságban, közvetlenül az osztrák határ mellett. Csak a reggeli volt elérhető. Az utazás után a jó éjszakai alvás és a tisztes reggeli kávéval valóban segítenek.

Vendégház

Mint már említettük, utunk célja Horvátország középső része volt. Remek kiindulópont városnézéshez. Észak-Horvátországtól (pl. Pulától) Dubrovnikig hosszú út vezetne - 700 km. Mindössze 230 km-re volt Podstranától - az a hely, ahol megszálltunk. A különbség jelentős! Emellett szerettem volna elmenni a boszniai és hercegovinai Medjugorjébe, amely még közelebb van, mint Dubrovnikhoz.

Találtunk egy nagyon kényelmes apartmant konyhával, fürdőszobával, Wi-Fi-vel, légkondicionálóval, tengerre néző erkéllyel, amely csak 150 méterre volt a strandtól. Bár azt ajánlotta, hogy sötétben menjen, mert ott könnyen találhatunk szállást, mi a gyermek miatt inkább korábban foglaltunk helyet.

Szállás után kutattunk az és a booking.com oldalakon keresztül. Rengeteg ajánlat van, nem kellett előre lefoglalnunk. Két nappal indulásunk előtt találtuk meg a lakásunkat. Egyébként emlékeztetlek arra, hogy ha feltételezed egy linkemen található airbnb-fiókot kapsz 100 HUF-t az utazásodhoz.

Ha el akarjuk kerülni a közvetítőket, akkor érdemes egy e-mailt közvetlenül a szállás tulajdonosának megírni. Ennek köszönhetően megtakarítjuk az alkusz által felszámított összeget. Esetünkben körülbelül 500 HUF volt. Indulás előtt csak 60 euró előleget fizettünk, amelyet valami baj esetén elkölthettünk.

Nika Panzió Jobbnak bizonyult, mint a fotókon, és ha ezekre a területekre megyünk, akkor feltétlenül újra felhasználjuk.

Város - Podstrana

Split mellett, Podstranában álltunk meg. Egy kis város, sokkal nyugodtabb, mint Makarska, ahová kevesebb turista érkezik, és sok szabad hely van a tengerparton. Makarska, amelyet mindenki annyira dicsér, gyönyörű, csodálatos hosszú sétánya van a tenger mentén, rengeteg kávézó és étterem található, de a szezon közepén nagyon zsúfolt. Szeptemberben és októberben mindenképpen jobb megoldás lesz. Podstrana egyetlen hátránya az éttermek kis választéka volt, ami meglehetősen magasra tette az árakat. Splittől azonban csak egy kőhajításnyira voltunk, ezért gyakran töltöttünk ott estéket. Kerülje Omiš városát, amely nagyon zsúfolt, érdektelen stranddal rendelkezik, és a legnagyobb étkezési lehetőségek és üzletek a fő, folyamatosan elakadt, zajos utca mentén találhatók..

Árak és fizetés

A horvát pénznem kuna. Jelenleg az arány 1 HRK = 0,55 HUF. Az alaptermékek ára Horvátországban körülbelül 20-30% -kal magasabb. A legjobb, ha nagy szupermarketekben vásárolunk - a Konzumy a legnagyobb lánc, de nagyobb városokban megtalálhatjuk a Lidlt is. A kozmetikumok és gyógyszerek árai jóval magasabbak lehetnek, mint a lengyelországi árak, ezért jobb, ha azokat magával hozza. 60 HUF-t fizettem a Nivea fényvédőért.

Konyhás lakást szerettem volna, hogy reggelit és vacsorát ehessen a helyszínen. Vacsorákat ettünk éttermekben, attól a várostól függően, amelyben éppen tartózkodtunk. Spagettiért vagy pizzáért átlagosan 30-40 HUF-t fizettünk fejenként.

Könnyen kiválaszthatjuk a pénzt a számos ATM-ben. Sok helyen hitelkártyával fizetünk, kivéve a kisebb városokban található éttermeket. Ha jutalék nélküli ATM-felvétele van szerte a világon, és bankkártyával tud fizetni további díjak nélkül, ez a legolcsóbb pénzváltási forma. Ha magával viszi az eurót, akkor figyelembe kell vennie a kettős valutaátváltást, ami kedvezőtlen. Természetesen érdemes valamilyen készpénzt magunkkal viselni, minden esetre.

Egészségügy

Indulás előtt megkaptuk EHIC-kártyáinkat a Nemzeti Egészségpénztár helyi fiókjában. A kártyákat azonnal kiadják. Nekik köszönhetően jogunk van igénybe venni az ingyenes egészségügyi ellátást külföldön, olyan egészségügyi intézményekben, amelyek szerepelnek az országos biztosítási pénztár listáján. A magánorvosi gyakorlat fizetendő. Minden városban vannak gyógyszertárak, könnyen megvásárolhatjuk az alapvető gyógyszereket (gyógyszertár neve - Ljekarna). Valahányszor külföldre megyek, alapvető gyógyszereket viszek magammal - valamit fájdalom, láz, hasmenés, mozgásbetegség ellen.

Hőfok

Július és augusztus fordulóján a hőmérséklet Horvátország középső részén eléri a 35 fokot. Természetesen ez nem mindig így van, de általában nagyon meleg van ebben az időszakban. Éjjel nem jobb, ezért a szoba légkondicionálója szinte folyamatosan működött. Az első két nap meglehetősen megterhelő volt számunkra, de idővel testünk megszokta a magas hőmérsékletet. Kalap szükséges! Az egy évvel ezelőtt vásárolt kalap most nagyon hasznosnak bizonyult. Az első napokban érdemes magas UV50 szűrőt használni, a húszas évek nem védenek meg az égési sérülésektől. A bőr beállításával a szűrő magassága csökkenthető.

Mire érdemes még emlékezni?

• Horvátországban a strandok sziklásak vagy kavicsosak, érdemes magunkkal vinni egy habszivacsot vagy egy nyugágyat. Hasznosnak bizonyult az a napernyő is, amely megvéd minket a naptól.
  • A fürdőterületen a tengerfenék is sziklás, tengeri sünökkel találkozhatunk, ezért biztonsági lábbeli szükséges. Bármely sportüzletben megvásárolhatja őket, ezek ára körülbelül 30 HUF.
  • Opcionálisan, ha szereted a búvárkodást, vigyél magaddal maszkot és vizes pipát. Különösen, ha gyerekekkel megy. A tenger vize annyira tiszta, hogy a láthatóság akár 8-10 méter is lehet.

Amit meglátogattam?

A terv tartalmazta: Dubrovnik, Makarska, Split a Diocletianus-palotával, a brelai Punta Rata strand (2004-ben a Forbes magazin felvette a világ 10 legszebb strandjának listájára) és Medjugorje Bosznia-Hercegovinában. Ennek során természetesen hozzáadtuk a Stara Podstrana-t, vagyis felmásztunk a Szentély szentélyébe. Juraja, ahonnan lenyűgöző kilátás nyílik Splitre, Podstranára és a szigetekre, a boszniai és hercegovinai Kravica-vízesések és a Vrulja-öböl látványa, amelyre Makarska felé vezető úton egészen véletlenül találkoztunk..

Még egyetlen szigetet sem tudtunk meglátogatni, és sok más helyre eljutni, amit érdemes megnézni. Tehát van miért visszatérni.

Költségek

12 éjszakát töltöttünk Horvátországban, plusz két éjszakát útközben Csehországban és Ausztriában. Az ünnepek sokkal kevesebbe kerülnek, mintha utazási irodával kellene mennünk. Nem korlátoztuk magunkat túlságosan, amint azt már említettem, éttermekben ettünk vacsorákat, minden bizonnyal, ha mi magunk készítenénk őket, akkor az összesítés kisebb lenne. Azonban ez az étel volt a legdrágább, ahogy korábban írtam, az élelmiszerek ára körülbelül 20-30% -kal magasabb, mint Lengyelországban. Igyekeztem minden fontos kiadást felvenni a listára.

Árlista 3 fős család számára:

• Apartametnt - 200 HUF egy háromágyas szobára éjszakánként - 2 400 HUF a tartózkodás teljes időtartamára (12 éjszaka)
  • Üzemanyag - 1600 HUF oda-vissza, valamint helyszíni túrák és matricák
  • Étkezés, kis költségek, belépőjegy - 3000 HUF 3 főre.
  • Szállás Ausztriában - 270 HUF egy háromágyas szobáért plusz reggeli
  • Szállás Csehországban - 230 HUF egy háromágyas szobáért. plusz reggeli

Összesen: 7500 HUF (2500 HUF / fő)

***

A legjobban hiányolják a nézeteket. Amint visszatértem Lengyelországba - és Warmia és Mazuria környéke rendkívül szép - azt hittem, hogy nem ugyanaz. A tenger és a hegyek szomszédsága, azúrkék tiszta víz és a kék ég miatt Horvátország a föld paradicsoma. Remélem, hogy ha meggyőztelek benneteket arra, hogy utazzatok ezekre a régiókra, akkor ugyanolyan örömmel fogják tölteni őket. Mindenképpen vissza akarok térni oda, bár általában olyan helyekre próbálok utazni, ahol még nem voltam.

Eddig a következő bejegyzések jelentek meg a horvát sorozat részeként:

Útikalauz - bőrönd csomagolása kéthetes nyaralásra

Horvátország - egy valóra vált álom - a horvátországi tartózkodás első benyomásai, plusz üdülési stílus rövidnadrággal a főszerepben

24 módja annak, hogy élvezhesse nyaralási fényképeit - sok fotópélda Horvátországból

Sokan már jártatok Horvátországban, ezért nagyon kíváncsi vagyok a megfigyeléseire. Tudassa velem, hogy van-e más releváns információ ebben az útmutatóban. Ha további kérdése van a tartózkodásommal kapcsolatban, írjon a megjegyzésekbe, szívesen válaszolok rájuk.

Ha hasznosnak találta Horvátország útmutatómat, kérjük, ossza meg barátaival az alábbi gombok segítségével. Nagyon elégedett leszek. Köszönöm :)